La multi ani !
La multi ani !
iarna fara zapada
Poate ca e mai rapid accesul la EEPROM, demontand doar capacul de jos al aparatului, fata de demontarea mecanicii.
Inlocuirea LCD sau Radio/CD/Navi la Opel poate avea ca rezultat afisarea in LCD a mesajului “Display Safe” sau aparitia unui “beep” intermitent in boxele masinii. “Component Protect” este o metoda prin care se incearca limitarea utilizarii modulelelor electronice de pe o masina pe alta, astfel incat producatorul mai face bani si din service. Evident asta e parerea mea, care, pana sa ajunga sa cumpere o piesa noua, cum ar fi normal, incearca sa “iasa mai ieftin”. Opel a introdus pentru Radio/CD/Navi cu full CANBUS, ca metoda de securitate, “imperecherea” Radio/CD/Navi cu LCD-ul integrat in plansa de bord. Imperecherea consta in codul PIN la care se adauga ID-ul device-ului. Daca PIN-ul este “la vedere”, ID-ul se poate schimba doar cu OPEL TECH2, echipament de diagnoza dedicat GM. Ideala este realizarea “virginizarii” modulului electronic innainte de scoaterea de pe masina, in vederea “mutarii” pe o alta, aducandu-se astfel, in starea de livrare din fabrica, ceea ce inseamna ca se va putea “imperechea” cu o alta masina direct, cu echipamentul de diagnoza. Daca nu este posibila aceasta operatie, si de cele mai multe ori aparatele provin din dezmembrari, solutia este “virginizarea” directa prin modificarea “continutului EEPROM”, dupa care urmeaza “imperecherea” cu TECH2.
…sau pur si simplu clonarea dumpurilor Radio/CD/Navi + LCD, daca avem la dispozitie.