MACBOOK PRO, EFI PASSWORD REMOVE

Informatiile despre procedura sunt “culese” din WWW, de la diversele “company”, care ofera la vanzare, programatoare pentru chipul de BIOS, MX25L6406E , in cazul de fata.

Dupa demontarea capacului de aluminium, se scoate conectorul bateriei , pentru a evita orice scurtcircuit, se localizeaza chipul de BIOS, pe care eu l-am scos de pe PCB, chiar daca se poate programa si in circuit.

Dupa crearea unei copii de siguranta, se poate trece la editarea fisierului, astfel incat zona de parola va fi inlocuita cu “FF”-uri care reprezinta o valoare nula, in logica sistemelor de calcul. Cu ajutorul programatorului vom rescrie BIOS-ul “curatat” de parola. Stringul $SVS ne arata zona in care  se gaseste parola, incriptata astfel incat nu se poate recupera direct.

Procesul se termina cu montarea SPI-Flash-ului inapoi pe PCB, si pornirea PC. Intai se face un NVRAM reset, pentru asta se tin apasate tastele ALT+CMD+P+R, in timp ce se porneste PC-ul. Se poate reinstala OS de pe HDD/Stick sau online prin WIFI, apasand tasta ALT in timp ce se porneste PC, selectand una din optiunile disponibile.

 

Panasonic DMC-TZ61 zoom test

Nu sunt un pasionat de fotografie, dar nu ezit sa surprind instantanee.
Mi-au trecut prin mana tot felul de aparate foto compacte, chiar si DSLR-uri, dar de obicei le folosesc in modul automat. Am achizitionat un Panasonic DMC-TZ61 pentru ca mi-a placut zoom-ul optic 30x.

Mai jos sunt 2 seturi de imagini care exemplifica amplificarea optica+digitala a aparatului.


5 martie 2017

 

 

6 martie 2017

VW polo 9N – instalare modul inchidere centralizata aftermarket

M-a rugat un amic sa il ajut a-si monta un modul de inchidere centralizata, aftermarket. De fapt masina are deja un modulul de inchidere centralizata face parte din Convenience System Central Control Unit, modul care opereaza pe langa actuatoarele (ce actioneaza sistemul mecanic de blocare/deblocare) pentru usi, iluminatul interior, reglajul electric al oglinzilor, reglajul scaunelor, sistemul de alarma, comanda radio, in functie de dotarile cu care vine masina. In cazul nostru a trebuit sa dublam comanda de inchidere/deschidere folosind un nou modul de inchidere care suporta chiar comanda directa a actuatoarelor. Bine inteles ca am ales sa simplificam la maximum interventia asupra instalatiei electrice a masinii asa ca, schema de conectare a devenit cea de mai jos

In yala de la usa soferului se afla 2 contacti care permit actionarea functiei de inchidere/deschidere a tuturor usilor, prin intermediul CCM (Convenience System Central Control Unit) , contactul de inchidere pune direct la masa un terminal al CCM, iar cel de deschidere pune la masa acelasi terminal dar printr-o rezistenta de 150-220 Ohm. Respectivul terminal al CCM este conectat cu sistemul electric al usii soferului prin intermediul unui fir albastru/alb care poate fi gasit dupa ce desfacem matisarea manunchiului de fire ce vin din usa soferului. Ca sa ajungem la el trebuie sa desfacem plasticul de sub maneta de actionare deschidere capota. Maneta se desface la randul ei dupa eliberarea unei piese de blocaj.

Cand am afirmat ca am simplificat la maximum conectarea noului modul, m-am gandit si la aspectul vizual al lucrarii, practic folosesc doar 3 fire, care ies din conectorul modului de inchidere. Am scos restul de fire (devenite inutile) si am facut conexiunile necesare chiar pe PCB-ul modului. Alimentarea am luat-o chiar din siguranta de protectie a actuatoarelor ( din tabloul de sigurante)

Aceeasi soltie poate fi folosita si la alte modele VAG, Skoda Fabia de exemplu.

20170303_125106