Trapa electrica LEXUS

Dupa ce in iarna o bucata de gheata a spart trapa unei masini, dupa inlocuire a functionat o vreme, in timp, probabil ca apa intrata la momentul spargerii a afectat modulul de comanda. Modulul de comanda al motorului trapei comunica cu interfata de comanda printr-un TJA1020 LIN Transceiver, iar sensul de rotatie este schimbat cu ajutorul a 2 relee incapsulate monobloc. In urma catorva masuratori, am constatat ca tensiunile de alimentare sunt prezente, iar in lipsa unui echipament de diagnoza dedicat nu am resuit sa identific cauza exacta a defectiunii. Ca sa fac posibila inchiderea/deschiderea trapei, am improvizat o modificare simpla si reversibila (foarte usor de facut). Am identificat pinii de comanda ai driverilor releelor (bazele tranzistorilor), am polarizat (permanent) tranzistorul care aduce tensiunea de comanda pe bobinele releelor si m-am folosit de 2 din butoanele de OPEN/CLOSE al modulului interfata de comenzi original. Presupun ca IC5 si IC4 sunt traductoare hall care sesizeaza capetele de cursa (dpdv mecanic) ale trapei.
Evident ca motorul nu se mai opreste automat cand trapa ajunge in pozitia INCHIS/DESCHIS, si ca nu mai functioneaza alte functii gen memorare pozitie sau inchidere automata corelata cu inchiderea centralizata.