VW RMT 100

RMT100 e un Radio/CD/MP3  pe cat de simplu pe atat de dotat, MP3/USB/Intrare auxiliara si Bluetooth. La interior gasim un design ce ne duce cu gandul la o chinezarie, dar pana la urma important e sa isi faca treaba pentru care a fost proiectat.

Codul de securitate este stocat in clar intr-un eeprom cu bus I2C, ce poate fi citit direct in circuit. Contorul de erori este stocat deasemeni tot in eeprom, insa este interesant faptul ca, daca se reprogrameaza counterul, in cazul unui aparat care e in modul SAFE 2, doar dupa scurtcircuitarea de scurta durata a condensatorului de 0.1F/5.5V aparatul va cere codul.

 

OBD CONNECTION BOX

Desi ideea unui connection box era destul de veche, nefiind inspirata din versiunile comerciale, ci mai degraba din nevoia de a castiga timp prin folosirea unor cabluri manufacturate (DIY), pt diagnoza diverselor module electronice auto, pe banc, in  lipsa unei carcase adecvate, totul era doar la stadiul unui mic proiect. Asta pana cand, in targul de vechituri, mi-a sarit in ochi un comutator video care avea forma, ba chiar si un sistem de comutatoare potrivite pentru ceea ce va deveni “OBD connection box”-ul de mai jos.

Practic am taiat partea de PCB pe care erau lipite mufele Euroscart si am montat 3 conectori DB9 si un DB15. Din conectorul OBD  cu ajutorul comutatoarelor se aleg pinii CAN LOW si CAN HI, in functie de interfata de diagnoza folosita si de modulul electronic ce va fi diagnosticat sau programat pe banc. Spre exemplu, la adaptarea radio-CD-ului CD30 de pe OPEL cu display-ul cu ajutorul OP-COM, se folosesc pinii 3 si 11, iar pentru diagnoza unui modul de airbag de pe VW se folosesc pinii 6 si 14. Tensiunea de alimentare ajunge la interfata OBD si la modulele electronice prin intermediul unui releu, astfel incat comutatorul pentru ON/OFF (nedestinat prin constructie pentru curenti mari) sa fie protejat. Un voltmetru monitorizeaza tensiunea sursei.

Conectorul DB15 va fi folosit pentru conectarea unui CAN-Gateway, modul ce se utilizeaza ca nod de comunicatie CAN (reuneste HI-SPEED CAN cu LOW-SPEED CAN) intre diversele module utilizate de VAG, cunoscandu-se faptul ca anumite module pot fi diagnosticate doar prin intermediul CAN-Gateway-ului.

I’m back !

Dupa o buna bucata de vreme in care m-am lasat mai mult sau mai putin intentionat, “ocupat” de chestiuni ce tin de familie, acum ca “cea mica” implineste deja 7 luni, cred ca pot relua postarile, motivat pe undeva si de numarul de accesari ale blogului.

SURSA CURENT CONSTANT ALIMENTARE LED

Dorind sa rezolv problema alimentarii unui LED de (teoretic) 1W dintr-un acumulator Li-Ion astfel incat sa am un flux luminos constant, cel putin pana cand tensiunea de pe acumulator scade la limita celor 2.85V necesari jonctiunii LED-ului de a lucra in parametrii optimi + 0.6V (se va vedea de unde), am ales folosirea unei surse de curent constant care foloseste ca element de control al curentului prin LED un tranzistor FET cu canal N, datorita caderii mici de tensiune D-S (de ordinul milivoltilor) fata de un tranzistor bipolar pe care “pica” cel putin 300mV.
Reglajul curentului se face prin calcularea rezistorului din sursa FET-ului, astfel incat la atingerea pragului de deschidere a tranzistorului bipolar (aparitia unei tensiuni de 0.6-0.7V) pe jonctiunea B-E, FET-ul va va limita curentul D-S si implicit prin LED.
ILED = 0.6/ Rs. Practic sursa de curent constant va functiona pana cand acumulatorul se va descarca la un nivel de 3.45V , protejandu-l astfel la supradescarcare.