VW RMT 100

RMT100 e un Radio/CD/MP3  pe cat de simplu pe atat de dotat, MP3/USB/Intrare auxiliara si Bluetooth. La interior gasim un design ce ne duce cu gandul la o chinezarie, dar pana la urma important e sa isi faca treaba pentru care a fost proiectat.

Codul de securitate este stocat in clar intr-un eeprom cu bus I2C, ce poate fi citit direct in circuit. Contorul de erori este stocat deasemeni tot in eeprom, insa este interesant faptul ca, daca se reprogrameaza counterul, in cazul unui aparat care e in modul SAFE 2, doar dupa scurtcircuitarea de scurta durata a condensatorului de 0.1F/5.5V aparatul va cere codul.

 

OBD CONNECTION BOX

Desi ideea unui connection box era destul de veche, nefiind inspirata din versiunile comerciale, ci mai degraba din nevoia de a castiga timp prin folosirea unor cabluri manufacturate (DIY), pt diagnoza diverselor module electronice auto, pe banc, in  lipsa unei carcase adecvate, totul era doar la stadiul unui mic proiect. Asta pana cand, in targul de vechituri, mi-a sarit in ochi un comutator video care avea forma, ba chiar si un sistem de comutatoare potrivite pentru ceea ce va deveni “OBD connection box”-ul de mai jos.

Practic am taiat partea de PCB pe care erau lipite mufele Euroscart si am montat 3 conectori DB9 si un DB15. Din conectorul OBD  cu ajutorul comutatoarelor se aleg pinii CAN LOW si CAN HI, in functie de interfata de diagnoza folosita si de modulul electronic ce va fi diagnosticat sau programat pe banc. Spre exemplu, la adaptarea radio-CD-ului CD30 de pe OPEL cu display-ul cu ajutorul OP-COM, se folosesc pinii 3 si 11, iar pentru diagnoza unui modul de airbag de pe VW se folosesc pinii 6 si 14. Tensiunea de alimentare ajunge la interfata OBD si la modulele electronice prin intermediul unui releu, astfel incat comutatorul pentru ON/OFF (nedestinat prin constructie pentru curenti mari) sa fie protejat. Un voltmetru monitorizeaza tensiunea sursei.

Conectorul DB15 va fi folosit pentru conectarea unui CAN-Gateway, modul ce se utilizeaza ca nod de comunicatie CAN (reuneste HI-SPEED CAN cu LOW-SPEED CAN) intre diversele module utilizate de VAG, cunoscandu-se faptul ca anumite module pot fi diagnosticate doar prin intermediul CAN-Gateway-ului.