GPS NORTH CROSS – romani vs chinezi

Piata este invadata de produse de calitate indoielnica, care insa prind la public datorita pretului dar si a performantelor, dar de ce e atunci indoielnica calitatea ?!
Pentru mine conteaza ce gasesc in interiorul produsului (cel putin la cele pe care ajung sa le desfac)
Am fost pus in situatia in care, din motive legate de timp/graba, a trebuit sa fac o improvizatie la inlocuirea unei mufe de incarcare/conexiune USB la un GPS NorthCross. Si atunci am inteles ca romanul poate fii chinez cu mare lejeritate (desi cred ca o stiam de mult).

Toshiba A300 – curatenie de primavara

Nu stiu daca chiar in aceeasi masura in care lichidele nu sunt intotdeauna “prietene” cu “electronicele”, praful reuseste sa provoace neplaceri comparabile, mai ales in cazul sistemelor ce necesita ventilatie.
Laptopurile, se bazeaza pe un sistem eficient de racire a procesorului si chipului video, care sa pastreze in parametrii functionarea intregului ansamblu. Datorita densitatii de tranzistori folositi ca elemente de comutatie, in cele 2 “chipuri” acestea au tendinta sa se supraincalzeasca, fiind necesar un sistem de racire ce consta intr-un radiator cu elemente de cupru (cuprul fiind unul din elementele ieftine cu proprietati de conductie termica ce il recomanda pt scopul amintit) + aluminiu (cred eu ca pretul , greutatea si usurinta prelucrarii il aduce in ansamblul de racire), la care se adauga un ventilator turbina (datorita formei plate in care poate fi cosntruit). Transferul termic intre chipuri si radiator este inlestint cu ajutorul unei paste termoconductoare, care isi pierde din calitati in decursul timpului, motiv pt care trebuie inlocuita macar atunci cand este desfacut radiatorul de pe chipuri. Turbina ventilator colecteaza in decursul functionarii praf/scame, care ii slabesc randamentul sau chiar o pot bloca.

mi-a ajuns pe maini un laptop toshiba A300, caruia i-am facut o “curatenie de primavara”, evident asa cum am crezut eu ca e de cuviinta. Laptopul se bloca dupa cateva minute de functionare, pt ca ventilatorul era pur si simplu blocat.

SCARA V

Am gasit o scara din care mi-ar place sa preiau elementele de prindere a treptelor, eventual si balustrada.

cand te crezi arhitect, desi nu ai studii in domeniu si mai ai si idei fixe cu privire la scari, niciodata nu mi-au placut scarile de beton, la un moment dat trebuie sa iti rezolvi “problemele” pe care singur le-ai creat. Asa am trecut la proiectarea scarii din casa mea, evident pe structura metalica. Cred ca au trecut 2 ani, de cand am inceput dar nici azi nu am terminat-o (ca realizare practica).

elementul de prindere a trepteleor “adaptat” pt vangul meu.

in ultima imagine e reprezentata(aproximativ ca si cote), piesa in 2D

UPA-USB metal box

Dupa ce s-a defectat si l-am primit de la reparat (programatorul UPA-USB), inca nu intrasem in UE, pe vrmea aceea, am stiut ca a venit momentul sa ii fac o cutie, evitand astfel eventualele probleme provocate de scurtcircuite si neatentie. Am folosit o carcasa de interfata GSM (ceva pt Nokia) care s-a potrivit la “marele fix”. Am pus 2 capace din cablaj, pe unul din ele am scos si LED-urile. Jumperul ce comuta valoara tensiunii de alimentare pe iesire (3,3V/5V) a ramas inaccesibil, dar nici nu am avut nevoie sa umblu la el.

DAWEOO CIELO ECU

Apa nu e cel mai bun “prieten” pentru aparatura electronică, favorizand aparitia coroziunii materialelor electro conductoare.

Nu de putine ori, se intampla ca dupa ce iti speli motorul la masina, sa ai probleme. Nu cunosc motivul pentru care a ajuns apa in conectorul dintr-un ECU de Cielo, dar a distrus un pin din acesta. Am preferat sa identific un pin nefolosit din conector si sa il mut in locul celui defect. Operatia a reusit.

CCRT700 – codul de securitate

CCRT 700 e unul din aparatele auto care pe vremuri (acum cativa ani) era considerat un model mai greu de “decodat”, deoarece codul de securitate este stocat in EEPROM-ul cu acces paralel ST M28C64, ce necesita un programator mai…complex. CCRT700 e un radiocasetofon auto (primul cred), ce inglobeaza si un telefon mobil, ceea ce era foarte interesant la momentul aparitiei lui. Din punct de vedere software, sunt cunoscute 3 versiuni denumite MK1, MK2, MK3, respectiv 3 locatii pentru codul de securitate si error counter. Codul este “criptat”, iar contorul de erori poate lua 10 valori 01-0A, 0A (hex) = 10 (dec).
Pentru valoare 0A, aparatul este in starea in care accepta 10 coduri (incercari), iar 01 este valoarea pt care aparatul nu mai accepta nici un cod, incercarile fiind epuizate.

BMW E36 old style tuning

Un fost coleg de liceu, cu pasiuni in domeniul auto, m-a intrebat daca il pot ajuta sa isi “tuneze” ECU-ul BMW-ului E36 (1994) cu motor pe benzina de 2500cm3. Intrucat tot el a gasit si continut pt ECU, cumparat de catre un amic de-al lui cu tot cu EPROM, am trecut la treaba, de fapt la clonat si nu “tunat”. A fost o buna ocazie sa folosesc UV eraserul, sper ca nu si ultima :). EPROM-ul original este un BOSH B 58 157, iar cel aftermarket e un Atmel AT27C512. Se pare ca in urma tuning-ului, prin modificarea parametrilor de injectie, motorul cu aspiratie, a castigat la cuplu, si spera colegul meu si la consumul in mers normal (si nu sportiv).