NOKIA E52 LCD LIGHT

Oxidul format intre pinii 23 (GND) si 24 (V+LED) a condus la intreruperea cablajului intr-un loc care nu prea permite reparatia, traseul respectiv trece chiar pe sub conectorul LCD. Am preferat sa tai ecranajul metalic si sa reintregesc circuitul cu ajutorul unui fir emailat. La taierea cu dremel-ul se formeaza pilitura ce poate crea “neplaceri” asa ca am incercat sa fac in asa fel incat pilitura sa nu ajunga sub BGA-uri.


AUDI A5 Power Amplifier Bang & Olufsen – 10 output chanels & DSP

In pretul unei masini intra si accesoriile. Cand pe factura scrie ca ai in sistemul audio un amplificator cu 10 canale Bang & Olufsen, ma gandesc,  ca o platesti cu mare placere. Aceasta fitza, iti va aduce in viitor si ceva probleme, pentru ca in cazul deteriorarii chederelor e posibil sa ajunga accidental apa in amplificator. Acelasi lucru se intampla si la Audi Q7. In cazul de fata s-a corodat unul din pinii de alimentare al TDF8590TH, amplificator 2x80W, alaturi de alte cateva zone ale PCB-ului afectate superficial.

PARROT CK3100 Handsfree

Parrot CK3100 este un bluetooth handsfree “destept” ce permite memorarea agendei telefonului, pe langa sunetul de calitate oferit in urma procesarii digitale a semnalului cu un ASIC-DSP Parrot 4+. Un fost coleg de facultate si-a cumparat un astfel de device de ocazie, si a intampinat ceva probleme la punerea in functiune, asa ca mi l-a dat sa il verific. Intrucat problema era pe partea de iesire AF (audio frecventa), am identificat amplificatorul TDA1519CDT (2X11W) si am trecut la teste. Am constatat ca modulul era functional, si ca doar conexiunile comutate de blocul de relee, erau inversate. Blocul de relee comuta boxele fata (ale masinii) intre radio-ul masinii si handsfree (semnalul de AF provenit din handsfree). Dupa inversarea conexiunilor semanlul de AF din handsfree avea sa ajunga in boxele masinii si nu in iesirea amplificatorului radio-ului.

Lumina alba la bordul de Logan

Modificarea luminii de background la bordul de (Dacia) Logan se face foarte simplu prin inlocuirea celor 12 LED-uri de culoare portocalie, cu altele de culoarea dorita. Nu e un gest politic 🙂 , ci doar o optiune ce tine de preferinta fiecaruia. Personal cred ca lumina alba, permite o citire mai usoara a LCD-ului, desi nu stiu cine si cand se uita la el! La o prima proba mi s-a parut ca folosirea LED-urilor albe necesita si modificarea rezistentelor de limitare a curentului, insa aveam sa constat ca cel putin in cazul LCD-ului comanda LED-urilor se face prin PWM, si ca exista 2 nivele de iluminare functie de pozitia comutatorului de lumini (pozitie/faruri).
Singura mica problema este schimbarea culorii acelor, pentru ca iluminarea marcajelor turometrului/vitezometrului si a acelor se face din aceeasi sursa de lumina ce consta din 2 grupuri a cate 3 LED-uri, pozitionate langa axele motoraselor ce invart acele. Am incercat initial sa folosesc cate un LED rosu izolat intr-un tub negru ( tub termocontractil ) care sa transmita lumina in plexiglass-ul folosit pe post de fibra optica ce formeaza acul indicator, insa rezultatele m-au nemultumit.
In final am vopsit acele cu marker permanent rosu. Se putea si mai bine (de exemplu inlocuirea acelor cu unele din plexiglass rosu dar nu am avut la dispozitie). Cost materiale cu tot cu marker – 10 LEI 🙂