Frequency “sweeper” used into Renault injection ECU decoding

Un amic si-a pierdut prin zapada cheia de la un Renault Espace din 1998, si desi a asteptat primavara,  🙂 nu a mai gasit-o. Cautand prin WWW  o solutie sa-si porneasca masina, a ajuns la concluzia ca eu a-s putea sa il ajut, daca construim dispozitivul numit  “frequency sweeper” cu care se poate “pacali” ECU-ul masinii. Acest dispozitiv se gaseste sub diferite forme constructive si la diverse preturi, fiind “compatibil” cu mai multe modele de ECU construite in jurul uC TMS374. Dispozitivul “injecteaza” un semnal cu frecventa variabila (forma si freventa se poate vedea mai jos) in uC, pacalindu-l ca s-a autentificat transponderul din cheie, sau poate nu ( oricum, expoatand o bresa in securitatea sistemului de imobilizare). Cum pentru solutia originala de la reprezentanta, nu existau fonduri, am zis sa incercam … Pentru asta a trebuit construit ” Frequency sweeper-ul” .

mult mai tarziu, aveam sa incarc si filmuletele cu testul pe masa al ECU-ului

SUPPLY CONVERTION MODULE 24V DC/12V DC releveu

Am fost oarecum impresionat de (presupun) rabdarea, pe care o au unii, la ridicarea unui releveu al unui aparat/echipament electronic. Fac referire direct la Dl. Emil Matei desi am mai intalnit si alte site-uri (cred 😉 ) cu asemenea documentatie. Mi-a ajuns in maini un stabilizator de tensiune ce se monteaza pe autocamioane, care au sistemul electric alimentat la 24V, el asigurand 12V pentru incarcatoare telefoane/GPS/statie CB/etc, nevoit fiind sa gasesc pinout-ul modulului. Mi-am zis ca,  acum e momentul sa ridic un releveu si sa ii dau un format electronic, in ideea in care, va mai fi util cuiva vreodata.  Din schema lipseste partea cu releul, care nu are vreo legatura electrica cu partea de stabilizator. L-am testat cu o sarcina formata dintr-un bec de 12v/40W, nu se incalzea rapid.